Konektia.pl - Portal Społecznościowy Dla Osób Niepełnosprawnych

Brad Cohen- jak spełniać swoje marzenia pomimo uciążliwej choroby. Czyli nie taki Tourette straszny jak się wydaje.

Kategoria: Znane osoby Dodano: 2012-02-15

 

Podejrzewam, że wiele osób chorujących na zespół Tourette’a na co dzień boryka się z szeregiem problemów wynikających z uporczywych powtarzających się tików zarówno ruchowych jak i werbalnych. Trudne musi być oswojenie się z poczuciem, że nie do końca można być odpowiedzialnym za swoje ciało i za to co chcemy powiedzieć.  Ale czy jest to powód do tego aby zatrzymać się na drodze realizacji swoich planów i pozwolić aby choroba nie pozwalała spełniać marzeń.  Zastanawiając się nad tą kwestią dotarłam do biografii pewnego niezwykłego człowieka, który postanowił dopiąć swego pomimo choroby i odniósł sukces. Nie poprzestał jednak na osiągnięciu własnego samozadowolenia ale do dziś pomaga innym ludziom będącym  w podobnej do jego sytuacji spełniać marzenia .

 

Brad Cohen, bo o nim mowa, dzisiaj jest szanowanym amerykańskim nauczycielem posiadającym w swoim zawodowym dorobku kilkanaście nagród, świetnym mówcą, który motywuje innych ludzi do działania, członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Osób cierpiących na zespół Tourette’a, vice-prezesem Stowarzyszenia Osób cierpiących na Zespół Tourette’a w Stanie Georgia, pisarzem oraz wolontariuszem działającym na rzecz innych ludzi w wielu  dziedzinach życia społecznego, ze szczególnym uwzględnieniem poprawy jakości życia osób z Tourette’em.

 

Jednak zanim do tego wszystkiego doszedł musiał przejść dość długą drogę obarczoną wieloma nieprzyjemnymi zdarzeniami, które pewnie niejednego człowieka zniechęciły by do dalszej walki.

 

Brad dorastał w St. Louis Missouri w USA, rodzice rozwiedli się kiedy był jeszcze dzieckiem. Zbiegło się to z ujawnieniem jego tików w postaci szczekania, drgawek oraz z biegiem czasu wypowiadania w najmniej nieoczekiwanych momentach obraźliwych słów. Matka szukała pomocy, natomiast ojciec nie rozumiejąc zachowania syna często karał go dotkliwie za hałas, który robił lub też inne niekontrolowane tiki uznając to za wygłupy i przejaw niesubordynacji. Podobnie rzecz miała się w szkole. Nauczyciele traktowali chłopca jako tzw. rozrabiakę klasowego, który swoim zachowaniem umyślnie zakłóca przebieg zajęć. Kiedy jednego dnia nauczycielka wezwała go na środek klasy i kazała przeprosić wszystkich rówieśników za hałasy, które powoduje oraz obiecać, że to się więcej nie powtórzy, poczuł się odepchnięty i upokorzony. Był to jednak pierwszy moment przełomowy w jego życiu. Sam nie otrzymując wsparcia i zrozumienia ze strony nauczycielki obiecał sobie, że w przyszłości zostanie najlepszym nauczycielem jaki może być, który będzie traktował wszystkich uczniów z szacunkiem troską oraz wsparciem. 

 

Niezrozumienie nauczycieli wynikało jednak nie tylko z braku szacunku do samego Cohena ale także z nieumiejętności postawienia diagnozy przez lekarzy, których odwiedzał z matką. Większość z nich przypisywała dziwne zachowania chłopca negatywnym emocjom związanym z rozwodem rodziców. Dopiero kiedy Brad ukończył 12 lat jego matka dzięki własnym poszukiwaniom zdiagnozowała u niego zespół Tourette’a. W tym momencie nastąpił kolejny przełom w jego życiu, udając się do grupy wsparcia, przygnieciony rezygnacją oraz poddaniem się chorobie przez osoby w niej uczestniczące powziął postanowienie, że będzie walczył o swoje marzenia pomimo trudności i nie pozwoli pokonać się chorobie. 

 

Ze zdiagnozowaną chorobą łatwiej było mu uzyskać akceptację nauczycieli oraz rówieśników w szkole, którą ukończył już bez problemu udając się później na studia na Uniwersytet Bradley gdzie studiował edukację wczesnoszkolną, sukcesywnie podążając do wcześniej założonego celu ubiegania się o  posadę nauczyciela.

 

Po ukończeniu studiów z wyróżnieniem udał się do Georgii  w poszukiwaniu pracy nauczyciela w szkole podstawowej. Po 24 rozmowach kwalifikacyjnych, przerywanych uporczywymi tikami oraz wokalizacjami nie udało mu się znaleźć zatrudnienia. Dopiero 25 szkoła zgodziła się go przyjąć.  Zgodnie ze swoimi założeniami w każdej klasie zaczynał zajęcia od wyjaśnienia czym jest zespół Tourette’a oraz w jaki sposób może wpływać na jego pracę. Dzięki temu szybko zyskał sympatię uczniów, których zawsze traktuje z wyrozumiałością, szacunkiem oraz indywidualnym podejściem.  Przyniosło mu to wiele nagród uznających jego zasługi na polu edukacji oraz awansów zawodowych a jego kariera i empatyczne podejście do ludzi i dobro, które stara się przekazać innym do dziś ciągle do niego wraca.

 

Ponadto Cohen jest także szczęśliwym mężem i ojcem. Odnalazł miłość, która akceptuje go takim jaki jest i zaakceptowała jego przyjaciela Tourette’a.

 

Chcąc zainspirować innych ludzi do podjęcia walki o własne życie i nie poddawania się na starcie biegu po swoje marzenia Cohen wydał książkę opisującą jego doświadczenia pt. „Klasa Pana Tourett’a ( tytuł oryginalny Front of the Class) : Jak syndrom Tourette’a uczynił mnie najlepszym nauczycielem jakim mogłem być.” Wersja książkowa zyskała tak dużą popularność, że trafiła także na duży ekran.

 

Film wart jest obejrzenia, w piękny i nieraz wzruszający sposób przedstawia walkę z samym sobą i chorobą, którą trzeba zaakceptować. Pokazuje wzloty i upadki, które utwierdzają w przekonaniu, że zawsze warto walczyć, nawet gdy droga jest długa i kręta.

 

Na podstawie:

 

Opracowanie własne

 

http://bradcohentourettefoundation.com.s96002.gridserver.com/?page_id=14

 

http://www.classperformance.com/

Wyszukiwarka
Podobne artykuły
Świadczenia na rzecz uczniów niepełnosprawnych (prawa dla niepełnosprawnych)

Edukacja,

Każde dziecko ma prawo do nauki. Zgodnie z ustawą o systemie oświaty, niepełnosprawnemu dziecku należy zapewnić możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół przez dzieci i młodzież niepełn...

Dodano: 2012-01-23

Kształcenie specjalistów do pracy z osobami chorymi i niepełnosprawnymi

Edukacja,

W Polsce jest bardzo wiele ośrodków akademickich, w sumie każdy z nich oferuje kilkaset różnych kierunków, specjalności i specjalizacji. Młoda osoba, która staje przed decyzją o wyborze studiów nie...

Dodano: 2012-02-11

Programy edukacyjne dla osób niepełnosprawnych w Muzeum Regionalnym w Stalowej Woli

Edukacja,

Muzeum Regionalne w Stalowej Woli, rozpoczyna po raz kolejny programy edukacyjne dla osób niepełnosprawnych.

Dodano: 2012-02-09

Rusza piąta edycja akcji "Mam haka na raka"

Edukacja,

Rusza piąta edycja akcji "Mam haka na raka", ogólnopolskiego programu skierowanego do młodzieży. Każda edycja ma na celu uświadomienie społeczeństwu jak ważne są okresowe badania, które nie tylko w...

Dodano: 2012-02-01

Rusza program edukacyjny "Zapytaj Bliskich o zdrowie!"

Edukacja,

Na chłoniaki (złośliwe choroby nowotworowe wywodzące się z układu chłonnego) zapadają najczęściej starsze osoby, zwykle po 60. roku życia.

Dodano: 2012-01-26

III nabór w projekcie „Dzieło ręki – praca bez barier”

Wydarzenia,

Do 15 lutego trwa nabór do III cyklu szkoleniowego. Fundacja Artes zaprasza do udziału w projekcie „Dzieło ręki – praca bez barier”, który skierowany jest do wszystkich osób po długotrwałej lub cię...

Dodano: 2012-01-25

Wysoki kontrast
A+
Zmieniaj swobodnie i proporcjonalnie wielkość czcionek jak również obrazków i całej szaty graficznej strony.

Używaj wbudowanych funkcji przeglądarki internetowej:
- w celu powiększenia rozmiaru naciśnij "CTRL" i "+" naraz
- w celu zmniejszenia rozmiaru naciśnij "CTRL" i "-" naraz
- w ustawienia oryginalnej wielkości naciśnij "CTRL" i "0" naraz